Un raport global lansat astazi de The Body Shop a identificat o criza a iubirii de sine pentru femeile din toata lumea, 1 din 2 femei simte mai mult indoiala de sine decat iubirea de sine si 60% doresc sa aiba mai mult respect pentru ele insele. Studiul Self Love Index, primul de acest gen, anunta angajamentul pe termen lung pe care The Body Shop il ia pentru a-si folosi vocea pentru a construi self-esteem. Drept rezultat, The Body Shop lanseaza miscarea globala numita „Self Love Uprising„, cu sprijinul activistei si actritei britanice Jamilla Jamil si al Sarei Kuburik, The Millenial Therapist.
Studiul, conceput de The Body Shop si compania de cercetare de piata Ipsos, s-a desfasurat in perioada noiembrie-decembrie 2020 in 21 de tari. Self Love Index cuprinde un numar de masuratori academice de auto-evaluare, stare de bine si fericire si dezvaluie ce impact au varsta, genul, tara si standardele de viata asupra felului in care oamenii se percep pe ei insisi.
Concluziile cheie ale Self Love Index includ urmatoarele:
• Covid-19 a avut mai degraba impact pozitiv decat negativ asupra iubirii de sine a femeilor
• Cei care folosesc mai mult social media au nivelul iubirii de sine mai scazut, ei sunt de doua ori mai predispusi sa spuna ca obtin suportul emotional de care au nevoie, comparativ cu cei care nu le folosesc
• Top trei cauze ale increderii scazute intre femei: statutul financiar (32%), urmat de neatingerea scopurilor in viata (25%) si de aspectul lor fizic (23%)
• 47% dintre femeile din UK simt ca „nu sunt bune de nimic”, comparativ cu procentul de 27% al celor din Brazilia
• 72% dintre femeile din UK isi doresc deseori ca corpul lor sa fi fost diferit
• 37% dintre femeile single si 38% dintre femeile minority au avut cel mai slab scor in Self Love Index, comparativ cu 21% dintre cele maritate si 25% dintre cele non-minority
• Femeile mai tinere se lupta cu iubirea de sine. Aproape 50% din femeile Gen Z cad in categoria cu cel mai scazut self-love, comparativ cu mai putin de 20% din acelea din Gen Y sau mai in varsta
Probabil una dintre cele mai surprinzatoare concluzii ale studiului a fost ca per total Covid-19 a avut mai mult un usor impact pozitiv asupra iubirii de sine a femeilor decat negativ. Totusi, femeile cu self-love scazut vor spune despre Covid-19 ca a avut un impact negativ asupra iubirii lor de sine, iar femeile cu griji financiare spun ca acesta a avut un impact negativ sugerand ca pandemia a cuprins probleme cu self-esteemul pentru cele mai vulnerabile femei din societate. Rezistenta este si ea legata de self-love: cu cat o persoana a avut un scor mai mare, cu atat mai probabil vor spune ca isi revin repede dupa vremuri dure.
O chestiune divizatoare atunci cand vine vorba despre self-love este social media. Heavy userii de social media sunt de doua ori mai predispusi sa spuna ca ei obtin suportul emotional de care au nevoie comparativ cu non-userii, indicand ca retelele social media pot juca un rol valoros in oferirea de retele de sprijin pentru femei. Totusi, studiul arata ca heavy userii de social media au niveluri scazute de self-love, sunt mult mai predispusi sa se compare cu ceilalti si sunt deseori mult mai putin fericiti cu corpul lor.
Experta in self-love Sara Kuburic spune: „Pentru multe femei, pandemia – desi neplacuta – a oferit un spatiu pentru reflectare, reprioritizare si autenticitate. Multe dintre ele s-au acceptat asa cum sunt, dezbracandu-se de presiunea de a arata sau de ‘fi’ intr-un anume fel. Dar, acele femei care se luptau cu stima de sine inainte de Covid-19 au gasit izolarea si lipsa unui sprijin social dureroase pentru ca le-au lasat fara sursele externe care mascau self-esteemul. In aceasta lume in crestere online, daca o femeie foloseste social media drept principalul mijloc de a construi sau afisa propria validare si iubire de sine, asteptarile nerealistice si comparatiile pot deveni daunatoare si pot amplifica lupta cu auto-acceptarea.”
The Body Shop va folosi concluziile Studiului pentru a revizui si a informa propriile practici, in special in marketing si in portofoliul sau de produse. Dorinta este de a raspandi un milion de acte de iubire de sine in decurs de un an, pentru a crea mai multa iubire si schimbare pozitiva in lume.
„Fiind un brand activist, misiunea noastra este de a lupta pentru o lume mai corecta si mai frumoasa. Pentru a crea o schimbare pozitiva in lume, trebuie sa incepem prin a crea o schimbare pozitiva in interiorul nostru. Chemam oameni din toata lumea sa se alature miscarii si sa renasca prin iubire de sine, in special intr-o societate care promoveaza auto-indoiala si insecuritatea. Suntem nerabdatori sa ne imbarcam in aceasta calatorie pentru a incuraja schimbarea fiecaruia, a industriei de beauty si dincolo de ea.”
Actrita si activista Jameela Jamil a adaugat: „Vad lipsa iubirii de sine ca pe o pandemie emotionala si una care din nefericire loveste mai mult generatiile mai tinere. Iubirea de sine este o munca interioara, asa ca haideti cu totii sa indreptam doar o singura actiune pozitiva spre iubirea pentru noi insine. Ca femeie, sa fii mandra de tine si sa crezi ca esti ‘suficient de buna’ asa cum esti, este un act de rezistenta sociala si politica.”
SELF LOVE
*Self-love inseamna multe, dar incepe cu recunoasterea si aprecierea valorii noastre interioare.
UN MILION DE ACTE DE IUBIRE DE SINE
The Body Shop doreste sa inspire 1 milion de acte de iubire de sine intr-un an, pentru a genera mai multa iubire si schimbare pozitiva in lume. Nu conteaza cat de mare sau mic, fiecare act poate duce spre o mare schimbare. Sfaturi despre acte de self-love vor fi impartasite pe site-ul The Body Shop si pe canalele social media. Self-love nu este doar un concept, este o experienta. Intelegand asta, miscarea cu un milion de acte arata ca iubirea de sine implica o actiune si ca acea actiune este motorul oricarei schimbari – personale sau globale.
Mai multe despre campania The Body Shop puteti gasi in hub-ul Self Love.