Cum arată cea mai sănătoasă dietă din lume? Răspunsul îl găsești chiar aici!

Există cinci zone, la nivel global, în care dieta populației este considerată una optimă. Aceasta caracteristică provine de la faptul că, în zonele respective, marea majoritate a populației prezintă un risc scăzut de probleme de sănătate cronice (diabet, cancer, obezitate și probleme și boli de inima), dar mai ales o durata de viață (longevitate) de peste 100 de ani.

Astfel, s-ar putea spune că dieta oamenilor din cele cinci zone este cea mai sănătoasă din lume. Nu trebuie totuși să uiți faptul că șansele ca o dieta să fie la fel în diferite zone ale planetei sunt foarte mici. Așadar, pentru a afla care este esența unei diete optime, trebuie să analizezi obiceiurile culinare (și nu numai) ale zonelor respective.

Care sunt cele cinci zone caracterizate de o dietă sănătoasă?

Cele cinci zone, numite zone albastre, sunt Okinawa (Japonia), Ikaria (Grecia), regiunea Ogliastra (Sardinia), Loma Linda (California) și Peninsula Nicoya (Costa Rica). După cum probabil bine știi, fiecare zona prezintă caracteristici culinare variate – asemănările pot fi observate, totuși, la nivelul factorilor ce țin strict de dietă.

Chiar dacă aceste zone sunt cele mai sănătoase din lume din punct de vedere al dietei, cele mai sănătoase diete din lume pot fi observate și în alte zone, după caz.

Care sunt caracteristicile celor mai sănătoase diete din lume?

Cele mai sănătoase diete din lume sunt cea mediteraneană, dieta specifică regiunii Okinawa, cea nordică, cea franceză și cea vest-africană. Acestea sunt caracterizate de următoarele aspecte:

• Consum de cereale integrale, fructe, legume (inclusiv leguminoase) cu precădere produse local (nu din import). Se pune accentul pe preparatele tradiționale și pe gătitul în casă. Carnea, sarea și zahărul sunt considerate bunataturi ocazionale, pe când peștele și carnea de pasăre apar moderat în dietă;
• Se pune accentul pe un consum redus de calorii, dar pe preparate bogate în nutrienți, vitamine și minerale. Punctul principal este reprezentat de fructe și legume. Totodată, dieta specifică regiunii Okinawa recomandă ca o masă să umple stomacul în proporție de doar 80%;
• În același timp, dieta nordică pune accentul pe proteine și fibre, pe când zahărul este un element relativ interzis, după cum s-ar spune. Se preferă brânză și laptele fermentate și se limitează consumul de lactate și cărnuri procesate;
• Dieta franceză este reprezentată de vin, pâine și brânză. Acestea sunt bogate în grăsimi saturate, dar poporul francez a descoperit soluția de foarte mult timp. Mai exact, se pune accentul pe consumul a porții mai mici pe parcursul zilei. Drept rezultat, se preferă porții mici de mâncare sănătoasă (deseori scumpa) și se evită porții mari de mâncare nesănătoasă (ieftină);
• În mare, toate dietele care sunt caracterizate ca sănătoase au la bază consumul scăzut de calorii și eliminarea aproape în totalitate a preparatelor procesate. Fructele, legumele, peștele și cerealele integrale introduse în dieta zilnică sunt considerate esențiale unui stil de viață sănătos.

Mai exact, indiferent de zona în care se afla și de preparatele consumate, vei afla că fiecare dieta prezintă caracteristicile menționate. Acestea sunt, simplu spus, cheia unei alimentații sănătoase și a unei diete care te poate ajuta să controlezi numărul kilogramelor.

Același lucru îl face și dieta NUPO, cunoscută la nivel internațional ca una dintre cele mai bune diete de tip VLCD (very low calorie diet). Aceasta limitează cantitatea de calorii consumată zilnic, prin intermediul produselor proprii atent create, dar oferă corpului necesarul de vitamine, nutrienți și minerale de care acesta are nevoie pentru a putea ține pasul cu aglomerația unei zile, după cum s-ar spune.

Pentru mai multe detalii și un impuls pentru a începe o dietă sănătoasă, nu ezita să contactezi experții NUPO sau să accesezi platforma acestei diete pentru a afla mai multe despre modul sau de funcționare!

Facebook Comments

Leave a Reply